Andaluusia mäed ja Eesti talu keset Hispaaniat

Granadasse plaanisime jääda kauemaks, kuid nagu spontaansete reiside puhul ikka, langes palju ebamugavusi ühele ajale. Linnas oli suur jazzmuusika festival käimas, seega olid järgmiseks paariks ööks kõik mõistlikus hinnaklassis külalistemajad ammu välja müüdud. Sandril oli tervis kehv (40 kraadi sooja pole naljaasi!) ja mina pidin lähipäevil ühe mahuka artikli valmis saama. Seega oli telkimine ja suur seiklemine valikust väljas, samas Granadasse jäämise jaoks ei leidnud ka võimalust. Õnneks teadsime üht Eesti meest, kes paarisaja kilomeetri kaugusel mägedes väikest talu pidas. Temal oli külakeses parasjagu vaikus ja ootas meid hea meelega paariks päevaks enda juurde külla. Pelgalt mõte sellest, et võiksime mitu päeva järjest ühes kohas olla ja Andaluusia mägesid nautida, tundus ahvatlev.

_DSC0463
Mägede vahel asuv õhtune Tajal

Sättisime end järgmisel hommikul auto peale ja sõitsime Almeriasse, kust mägikülake jäi veel tunniajase sõidu kaugusele. Almeria ise jättis mind küll täiesti külmaks. Linn oli inetu, täis kortermaju ja tööstuslikke lahmakaid kasvuhooneid. Kusagil oli meri, aga meeletu kuumalaine ja 15 kilogrammised seljakotid ei teinud kokku just erilise rannapäeva. Selle asemel olesklesime esimese ettejuhtuva palmipuu all, kirusime päikest (tõesõna, ma mäletan Almeriast ainult hingematvat kuumust) ja unistasime inimlikust kliimast. Kusjuures, palmide all puhkas teisigi inimesi. Mis teha, kui siesta ajal kuhugi mujale peituda ei ole

Heiki viis meid enda juurde päris hilisõhtul. Nägime, kuidas päike majesteetliku mäeaheliku taha kadus. Vaevalt kohale jõudnud, võttis meid vastu imearmas haukuv kutsikas, kes tervitussõnadeks kõigi asjaosaliste säärtele püsivaid märgistusi soovis jätta.
Ma olen vist juba väljendanud enda kiindumust hilisõhtul sihtkohta jõudmise osas? Novot, see sai taaskord kinnitatud. Kui õhtul oli armas ja isegi mõnusalt jahe ning tuuline kohale jõuda, siis hommikul uksest välja astudes ei suutnud oma silmi uskuda. Meie majakene oli ehitatud otse ühe mäeseina peale, üle horisondi paistsid astangulised oliivipuud ja päike säras kõrgel pilvitus taevas. Viinamarjaväädid kasvasid külalistemaja katusel ja seintel, koer näris laisalt kellegi sandaale ja hoovi peal tatsas ringi kümmekond kana. Katusel asuvad päikesepaneelid ja väike tuulegeneraator katsid ära terve talukompleksi elektrikasutuse. Vesi jooksis seinast. Gaasisoojendi suurtesse leekidesse iga kord, kui tahtsid käsi pesta. Ausõna, see oli vist mu senise elu üks suurimaid idülle. Ja tõtt-öelda see idüll ei kadunudki kuhugi, vaid muutus aina suuremaks.

_DSC0269
Vertikaalne rada maanteele
_DSC0342
Andaluusia kogu oma ilus; teisel pool oli näha Vahemerd ja selle teisel kaldal ootavaid Alžeeria sadamaid.

Hommikud mägikülas möödusidki katuseterrassil kohvi juues ja tööd tehes. Sealne gaasipliit koostöös Lõuna-Euroopaliku mulksuva espressomasinaga tegi aegade parimat kohvi. Kui kuumus liiga suureks läks, sai käia end mägiojakese all jahutamas. Oja oli küll südasuvel rohkem nagu nire, ent rahuldas kogu päevase joogivee vajaduse ja lubas selle all ka suplemas käia. Pärastlõunad ja õhtud veetsime avastades – matkates, autoga ringi sõites ja üleüldse elust rõõmu tundes. Hispaania väikesed külakesed olid ehitatud valdavalt maakivist ja võõbatud säravvalgeks. Majad olid madalad, kahekorruselised ja privaatsete hoovidega. Kõik minu lapsepõlve unelmad Lõuna-Euroopast olid järsku tõeks saanud. Seal veedetud päevil aeg justkui seisis. Raske on panna sõnadesse seda kergust, mida üks inimene südasuvel Andaluusia mägedes võib tunda. Lisa kogu eelmainitud kompotti veel pidevad tuuleiilid ja odavad jäätised ning elu olekski nagu täiuseni jõudnud. Mägedesse jäime loomulikult kauemaks kui olime plaaninud. Viimaks pidime end vägisi uuesti kokku pakkima, sest vaatamata salajasele südamesoovile ei saanud me siiski igaveseks mäeseljale elama jääda.