Parimad reisimälestused? Lageda taeva all ööbimine!

Usun, et paljud eestlased on oma elus rannal maganud. Meil Hiiumaal on see küll üsna tavaline – suvistel lõkkeõhtutel juhtus ikka, et oldi koos kuni päikesetõusuni ja siis polnud mõtet enam koju minna. Parem magasime sõbrannadega paar tundi liival ja hiljem jäime randa peesitama-ujuma. Ma hakkasin üsna noorelt juba iseseisvalt reisima ja ka välismaal olen pidanud magamiskohtadesse loovalt suhtuma. Heade sõpradega magamiskottidesse kerra tõmbunult Itaalias spordiväljakul uinumiseni tähtede vaatamine, Ateenas koidikuni ujumine, Pärsia lahes Iraani saartel lainete loksumist kuulates magamine – need on olnud mu lemmikud reisimälestused. Mulle ei ole võõras ka kiirteede kõrval või bensiinijaamade taga telkimine – Kesk-Euroopas on telk üsna asendamatu. Aga soojas kliimas on õues magamisel erakordne võlu. Ma tunnen end alati kui koopainimene, kes jõuab viimaks juurte juurde tagasi.

Ka sel aastal Hispaanias olime kogemata majutuse Malagas valesti broneerinud ja pidime ühe öö ilma katusealuseta veetma. Ega meil palju variante ei olnud – hostelid oli täis, Couchsurfing tulemusetu ja linnast lahkuda ka ei tahtnud. Olime juba ühe öö Hispaanias telgis veetnud – hiljem selgus, et see on rangelt illegaalne ja võib 3000€ trahvi kaasa tuua. Pole vist raske arvata, kuhu ma tüürin? Me ei leidnud muud lahendust, kui et otsustasime end kõige pimedamaks ajaks Malageta rannale sättida. Õnneks saime Hispaanias pesitseva kodumaise blogija Liisiga kokku leppida, et võime oma asjad ööseks tema juurde jätta. Vastasel juhul oleksime oma suurte reisikottidega kindlasti varastele maiuspalaks olnud – internet kubiseb lugudest, kus inimesed Malaga rannas öösel paljaks röövitakse. Me otsustasime minna kindla peale välja ja võtsime kaasa vaid magamiskotid ja igaks juhuks ühe telefoni. Turvalisuse nimel peitsime isegi jalatsid magamiskottide sisse, et öösel midagi märkamata ei jääks.

Rannal oli päris palju rahvast, seal oli veel teisigi ööbijaid ja ka lihtsalt ajaveetjaid. Öö mööduski õnneks rahulikult (vaatamata rannapuhastusmasinale, mis 3-4 tundi järjest liiva segi kammis ja mind iga 20 minuti tagant üles äratas kindlustamaks, et me kogemata masina alla ei jääks). Hommikuäratuseks oli armutu lõunamaine päike, mis juba kella 6-7 ajal põletama hakkas. Kusjuures sel ajal ilmusid platsi ka esimesed suvitajad, kes oma isiklike päikesevarjude ja lamamistoolidega parimad kohad tahtsid sisse võtta. Naljakas oli näha, kuidas päikesetõusuga kõik muutub. Öösel veidi kõhedust tekitav ja ohtlik rahvaste kogunemise koht muutus järsku tõeliseks suveparadiisiks, kus lapsed laintes möllavad.

_DSC0416
Malageta rand tööpäeval. Võib ette kujutada, milline see öösel on (ma ei hakanud kaamerat kaasa võtma, seega pilti ei ole). Taamal olevate päikesevarjude all oli hea magada.

Mis siin salata – kui ma saaksin valida (ja õnneks enamasti ka saan), eelistaksin nelja seina ja vaikuse turvalisust rannatraktoritele ning sulidele. Samas on mul suur rõõm kogeda seda, mida Lonely Planet ei soovita, kuid mis ometigi aitab sihtkohta hoopis teise nurga alt mõista. Malaga rannal ööbimine ilmselt mu elu parimate reisimälestuste alla ei kuulu, kuid konditsioneeriga hostelitoad samuti mitte. Kuid tundub siiski, et heade mälestuste kogumiseks on natukene adrenaliini, paras ports närvikõdi ja veidikene ärevust parajad komponendid. Kui keegi teine tahaks aga Malagas või mujal suuremates linnades tiheda asustusega rannal magada, siis soovitan soojalt kõik väärtuslikud esemed turvalisse kohta jätta ja randa võtta kaasa vaid selle varustuse, mille kadumist saad endale lubada. (Välja arvatud Iraanis – seal peetakse väga rangelt islami varastamiskeelust kinni ja ka lageda taeva all suurte reisikottidega võib turvaliselt puhata.)
Ma ei jõua ära oodata, mil õues magamise hooaeg juba jälle peale hakkab – puulehtede sahin, linnulaul ja lainete kohin pole mitte ainult luuleliselt kaunid, vaid tekitavalt tõeliselt elusa tunde. Peaaegu nagu inimene olekski osa loodusest. 😉